6 הסודות לניהול קמפיין בולט בשוק תחרותי


 

"מה הבעיה, אני אשים כמה מאות שקלים ואעשה קידום ממומן בפייסבוק" הוא ענה כששאלתי איך הוא מתכוון להשיג עוד לקוחות. הייתה לי תחושה שהוא מפספס משהו - ובגלל זה היה חשוב לי להבהיר לו חד משמעית - "הפשטות הזו לא תעבוד כמו שאתה חושב". הוא היה נראה מופתע, אחרי הכל עד לפני כמה חודשים אסטרטגיה כזו הייתה עובדת לא רע. העניין הוא שככל שהפרסום באינטרנט נהיה רווי יותר, הגולשים התחילו להתרגל לראות את אותם המסרים השיווקיים ממספר עסקים שונים - ופיתחו ממש חסינות לכל הדברים שפעם עבדו מעולה. ואלה בשורות טובות פעמיים - כאיש שיווק זה מוסיף פלפל למקצוע שלי ודורש ממני אקסטרה מחשבה עד לפיצוח קמפיין מעולה - ובתור גולש ברשת מן השורה זה מצביע על כך שאראה תכנים מסקרנים יותר מאשר "20 אחוז הנחה! קנה עכשיו" או "הזדמנות חד פעמית ל..." בכל מקום.

אז מה בעצם 6 הסודות החשובים ביותר לניהול קמפיין מעולה? ממליץ שתקראו ותסכמו בתשומת לב - כי יש פה מידע שהערך שלו שווה אלפי שקלים בקורסי שיווק שונים!

חוק פרסום #1 - הגדרת קהל היעד

המוצר שירות שלכם לא מתאימים לכל אחד. זו עובדה - טבעונים לא יקנו רהיטים מעור, גינון לא מתאים לאנשים שגרים בדירה שכורה בבניין, אוכל לכלבים לא רלוונטי לאנשים שמגדלים חתולים. חשוב להתחיל מההתחלה - מי האנשים שזקוקים למה שיש לכם להציע וגם יש להם מספיק כסף כדי לקנות את זה? מי הלקוחות שיהיה לכם הכי כיף לעבוד איתם - אלה שלא ישגעו אתכם ויתלוננו בלי סוף? 

זו שאלה שחשוב לעצור ולשאול את עצמכם לפני שמתחילים לחשוב על מהלך שיווקי, מכיוון שלכל קהל יש את השפה שלו, את הכאבים ואת התשוקות שלו - ועל זה אנחנו מתבססים בכל אחד מ-5 השלבים הבאים במאמר. 

[הסוד: בשביל לקבל השראה תוכלו להסתכל על המתחרים המובילים בשוק שלכם - למי הם מכוונים את המוצרים שלהם? איפה הם מפרסמים?]

חוק פרסום #2 מה משפיע על קהל היעד שלכם?

בהתבסס על היכרות עם קהל היעד שלכם - מה הדבר שיניע אותו לפעולה באופן הטוב ביותר? זו יכולה להיות הנחה מיוחדת (האם מחיר הוא המניע שלו?), הדגמה (האם חסרה לו היכרות עם המוצרשירות שלכם?), פגישה (האם הוא רק צריך להכיר אתכם יותר טוב כדי לדעת שאפשר לסמוך עליכם? השאלה שצריכה להישאל היא "מה עוצר את הקהל שלי מלשלם על מה שאני מציע לו עכשיו?"

[הסוד: למרות שהאגו מאותת אחרת, שווה לשאול ישירות את כל מי שסירב להצעה שלכם - מה היה חסר לו כדי לקנות. עצם ההתייחסות האישית צפויה גם היא להגדיל את המכירות שלכם] 

חוק פרסום #3 ריגול שיווקי - הפרסומים שעובדים הכי טוב למתחרים

ברגעים אלה סביר שיש לכם מתחרה מוביל - שחוטף לעצמו נתח ענק מקהל היעד האידאלי שלכם. אז למה שלא תראו מה הוא עושה שגורם לו להצליח? בואו נחזור לחוק הראשון במאמר - נניח שאתם עסק בתחום האופנה והסלבס וגילתם שקהל היעד שלכם הוא נשים בגילאים 25-42, נשואות, מעריצות שרופות של הקרדשיאנס - שמבזבזות 26 שעות ביום באינסטגרם. אתם יודעים איפה יהיה מקום טוב להתחיל לרחרח בו? יאפ. באינסטגרם. חפשו את המתחרים שלכם, חפשו האשטגים שקשורים אליכם (#קרדשיאן ו- #אופנה בהמשך לדוגמא) ורפרפו עד שתמצאו פרסומים וקידומי מוצרים עם אלפי לייקים. אחרי חצי שעה - כבר תתחיל להתהוות בראש שלכם אסטרטגיה מעניינת שתרצו ליישם בשביל לחטוף את קהל היעד שלכם.

[הסוד: נסו לזקק את המסרים שהמתחרים שלכם מפרסמים לכדי חומר הגלם היסודי ביותר - מה בין השורות גורם להם למשוך את הלקוחות? האם אלה המסרים, הויזואליה, ההיענות לכל תגובה, או אופן המכירה. רתמו אליכם את האסטרטגיה תוך מתן תשומת לב נוסף ל-"איך אני יכול לתרום אפילו יותר לקהל שלי?"]

אקסטרה הקלה לשלב ה"ריגול"- הרחבה לדפדפן כרום שמסננת כל פוסט שהוא לא פרסומת בפייסבוק

חוק פרסום #4  לתת הרבה לפני שמקבלים

בעולם הפרסום המיושן - אנשי פרסום ניסו באופן כמעט מיידי לקחת מאנשים. "תקנו עכשיו!" "שלא תפספסו!" וכו'... היום? יש אלף כאלה - ואנשים כבר לא מתרגשים מהצעה חד פעמית מיוחדת, מכיוון שהם יודעים שהם יתקלו בהצעה חד פעמית דומה בהמשך - גם אם מעסקים אחרים.

אם נוסיף למשוואה את העובדה שרוב העסקים עברו למכירות דרך האינטרנט - נשים לב בקלות שאמון בין הגולשים לבין העסק הוא נכס מהחשובים ביותר שצריך להשיג. אחרת אתם בסך הכל עוד פוסט שאנשים גוללים דרכו בפיד בפייסבוק. ואיך בונים אמון? נותנים! מאמרים סרטונים עמוסים במידע יקר-ערך לקהל היעד, דגימה ראשונה מהמוצר שלכם בחינם, פגישתשיחת ייעוץ ללא עלות…

[הסוד: על כל 3 "מתנות", פרסמו הצעה אחת. לא חסרים דברים שקהל היעד שלכם צריך ולכם לא עולה הרבה לתת, אם בכלל. כתבו מדריכים, צ'פרו באקסטרות בלעדיות, חלקו הדגמות - כמות המכירות שלכם תזנק בעקבות זה. "מי שמפסיק לחפש דרכים להיות הטוב ביותר ללקוחות שלו - הופך ללא רלוונטי מהר מאד" שיעור ראשון בכל קורס עסקים]

חוק פרסום #5 ניסוי וטעיה (Split Tests)

פה אנחנו נכנסים לטכניקות מתקדמות ומעניינות יותר!
עובדה: בפרסום, אינטואציה היא לא הגורם המכריע. ההצעה שלכם יכולה ליפול בגלל דברים שאפילו לא חשבתם עליהם - ולכן חשוב להריץ מספר וריאציות של אותה הפרסומת בכדי לגלות מה גורם לאנשים לקנות הכי הרבה בתקציב הפרסום הנמוך ביותר. שחקו בכותרות, בניסוחים, בתמונות, ואפילו בפילוחים שונים של קהל היעד שלכם. לדוגמא: אם קהל היעד שלכם מורכב מישראלים בגילאים 18-30 שעושים ספורט - תוכלו לחלק את הקמפיין לגברים בנפרד, נשים בנפרד וגם אותם לפצל לקבוצות לפי הגילאים 18-24 ו-25-30. על כל קבוצה נסו מספר ניסוחים שונים, תמונותוידאו שונים ואפילו פלטפורמות פרסום שונות [פייסבוק, אינסטגרם, גוגל]

[הסוד: מדדו הצלחה על פי מכירות. כשמתחילים קמפיין ממומן - הריצו אותו בכמה שיותר וריאציות שונות בתקציבים נמוכים, עצרו את אלה שמוכרות פחות טוב, והגדילו את התקציב של אלו שמוכרות הכי טוב. והכי חשוב? תמשיכו להעלות עוד וריאציות גם אחרי שחשבתם שמצאתם "מנצחת" כדי להימנע משחיקת ביצועי הקמפיין]

חוק פרסום #6 כוחו של רימרקטינג

פרסמתם ללקוח האידאלי, הוא כבר סומך עליכם, הוא באתר שלכם, האשראי ביד שלו והוא כבר התחיל להזין את הפרטים שלו לקנייה - אבל אז הבוס מתקשר אשתו שואלת משהו מהמטבח התינוק בוכה - והוא עוזב באמצע ושוכח מזה. לא תאמינו כמה זה קורה. 

פה בדיוק נכנס לתמונה הרימרקטינג (הפרסום החוזר). לפלטפורמות הפרסום המובילות - גוגל, פייסבוק ואינסטגרם - יש יכולת לדעת [באמצעות התקנת קוד מעקב מיוחד באתר שלכם] מי עשה מה באתר, ומאפשרות לכם לפרסם לגולשים אלו מחדש הצעות ייחודיות. בנוסף, הדבר יעיל לא פחות גם על אנשים שפשוט נכנסו לאתר גם בלי כוונת קנייה. שימוש ברימרקטינג יכול להכריע בין הצלחה לכישלון של קמפיין, וזה לא פחות מ-MUST.

[הסוד: כשמדובר בקהל חדש שעוד לא מכיר אתכם - יישמו על סטרואידים את עניין הנתינה עליו דיברנו קודם: בצעו פרסום ממומן למאמרים "תמימים" מהאתר שלכם, ולאחר מכן פרסמו לכל מי שקרא אותם כרימרקטינג הצעות מיוחדות. הרי הם סומכים עליכם עכשיו, כי נתתם להם ערך והם מכירים אתכם יותר. לא תאמינו לכמות המכירות שתקבלו מיישום האסטרטגיה הזו]

סיכום הדברים - אסטרטגיה שיווקית מנצחת

אם קראתם עד כאן - אתם ללא ספק צעד אחד לפני המתחרים שלכם בכל הנוגע לפרסום. עכשיו רק נשאר לצאת וליישם את הדברים שקיבלתם כאן: 

אפינו את קהל היעד האידאלי לכם, גלו מה משפיע עליו, "קחו השראה" ממה שהמתחרים המובילים שלכם עושים, תנו יותר ערך לקהל היעד מכל מתחרה שלכם, נסו עשרות - אם לא מאות! - וריאציות שונות של פרסומים לקהל היעד (באמצעות שינוי תמונות, טקסטים, וידאו ופילוחים שונים)... ואם כל זה לא עבד? הרימרקטינג הוא הקלף המכריע שיטמיע את העסק שלכם עמוק בתודעה של קהל היעד ויגרום לו לקנות אצלכם שוב ושוב.

סוגר באיחול לשלל קמפיינים פוריים וגדילה עסקית,
אמיר גיגי, מנהל הפרסום של Webbee Digital.

נ.ב...

במידה ואתם מעוניינים לקבל מאיתנו ייעוץ אישי בנוגע לאסטרטגיה השיווקית הטובה ביותר לעסק שלכם - תוכלו להשאיר פרטים - ונחזור אליכם בהקדם כדי לשמוע במה נוכל לעזור!

צרו איתנו קשר
מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
נפגש לקפה?

אם אתם בדרך לפרויקט דיגיטלי ורוצים לעבוד עם מקצוענים, צרו איתנו קשר

072.222.1605 SALES@NTT.CO.IL
//