כנס Go eCommerce 2018 - אסטרטגיות שיווק לעסקים


רק דרכתי באולם הכנסים של מלון David Intercontinental וכבר אפקט ה"וואו" נכנס לפעולה: אולם שוקק חיים, מאות אנשים באווירת מינגלינג אפקטיבית שכזו, עשרות דוכנים של חברות מובילות מעולם הפרסום וההפצה, עמדות אוכל ושתייה עשירים [אפילו שייקים שנסחטים במקום היו שם]

אבל הכי מרשים? 
בין ההמון אפשר היה לראות אנשים כמו מנכ"ל דואר ישראל, מנהלי שיווק בכירים מחברות בינלאומיות כמו נספרסו Unilever ו-UPS ומומחים יוצאי דופן מעולם הפרסום. הנוכחות שלהם רמזה עבות על איכות התכנים והפאנלים שעתידים להיות מוקדשים כל כולם לאסטרטגיות החדשות ביותר בעולם הפרסום נכון ל-2018. 

אז לאחר יום רווי במסקנות ובאסטרטגיות פרסומיות חדשות, אני רוצה לשתף אתכם במספר נקודות עוצמתיות שתוכלו להטמיע בשיווק העסק שלכם כבר היום.

אסטרטגית שיווק לעסקים #1 - בניית קהילה

אי אפשר לציין את זה מספיק - חייבים לבנות קהילה סביב העסק!
מכירה לקהילה שנבנתה סביב העסק שלכם זולה בפער עצום מפרסום לקהל שטרם מכיר אתכם.

תנו אמון גבוה בלקוחות: 

ספקו הצהרת התחייבות לשביעות רצון והחזרת מוצרים או כסף. 
זה נכון, יש "עקיצות" פוטנציאליות מפוליסות החזרה - אבל ביחס להגדלת המכירות הצפויה הן פשוט זניחות. בנוסף, כשאתם נותנים אמון בלקוחות - הם מרגישים מחויבים אליכם יותר לאורך זמן. תוכלו להריץ ניסיון לתקופה מוגדרת מראש ולבדוק בעצמכם.

תנו הרבה ללקוחות:

"אפקט הוואו" - הבטיחו משהו אחד, וספקו יותר מזה בלי שהלקוחות מצפים לזה. זה יכול להיות מדריך חינמי, או כל הרחבה למוצרים שלכם שלא עולה לכם הרבה כסף. השקיעו זמן ביצירת אקסטרות. לטווח הארוך זה יבנה קהילה נאמנה שתחזור אליכם ותמליץ עליכם לכל מי שרק אפשר.

היענות נדיבה ללקוחות:

גם אם אתם ה"ביג בוס" בעסק - רדו אל העם מדי פעם, הגיבו בעצמכם לפניות של לקוחות ותנו מענה חם עם שירות לקוחות משובח. תחושת הקרבה האנושית עושה את כל ההבדל בקהילה. האפקט על לקוח שמקבל תגובה בגובה העיניים ישירות מהנהלת החברה הוא עצום.

אסטרטגית שיווק לעסקים #2 - ניהול הקמפיין

הדרך "הרגילה" בה כולם מנהלים קמפיינים ופרסומות, גם היא כפופה לחוק ההיצע וביקוש כשהרבה אנשים הולכים בה, המחירים שלה עולים - והיא נהיית פחות ופחות אפקטיבית. להלן כמה טעימות מהאסטרטגיות המתקדמות בעולם הפרסום ב-2018 אותן רוב העסקים פשוט לא מכירים.

ויזואליה:

נתונים עדכניים מפייסבוק מראים שפרסומות ופוסטים ברשתות החברתיות שכוללים וידאו עובדות עד פי 5 יותר טוב מאלה שכוללים רק תמונה.  אני אפילו לא מדבר על מודעות בלי אף אחד מאלה - שם התוצאות נעות בין בדיחה לעלבון. המשמעות של הנתון הזה היא שאפשר להוציא פי 5 פחות בתקציב הקידום, להשקיע בוידאו איכותי (או אפילו רק באנימציה קצרה)
ולקבל את אותן התוצאות ביחס לפרסומות התמונה הרגילות. מדהים.

פרופורציות:

פייסבוק, אינסטגרם, וגוגל עוד זולים מאד לפרסום - הצפי הוא כי בעוד 36-45 חודשים חברות גדולות צפויות להתחיל לחתוך תקציבי פרסום עצומים מהאמצעים הרגילים [שלטי חוצות, טלוויזיה, רדיו] לטובת המדיה הדיגיטלית. קיים עכשיו חלון הזדמנויות להתבלט במדיות האלה - שמייצרות תוצאות טובות בהרבה מהאלטרנטיבה הלא דיגיטלית, לפני שהמחירים יכפילו את עצמם בקרוב לפי 10.

תקציבים:

טיפ פרקטי שעלה מהכנס לסיכום הנושא: "קחו פחות כסף הביתה - והשקיעו את מה שנשאר בחזרה בעסק" - אם אפשרי, מצאו נתח מהתקציב של העסק,  והשקיעו אותו בהעסקת שירותי וידאו, כותבי תוכן, ובפרסום במדיה הדיגיטלית.

צריכים עזרה בנושא? נעזור באהבה! צרו קשר
 

אסטרטגית שיווק לעסקים #3 - עיצוב האתר ודפי הנחיתה

יוצא לנו להיתקל בהמון עסקים שמבקשים ייעוץ כי "הפרסום שלהם לא עובד" כשאנחנו מתחילים לבדוק איפה הדברים משתבשים להם בדרך - לא מעט פעמים אנחנו רואים שהדבר המרכזי שפוגע להם בהמרות הגולשים ללקוחות הוא אתר מבולגן בו הגולשים פשוט הולכים לאיבוד. לא חבל? לשלם כסף להביא גולשים רק כדי שיתייאשו מהאתר שלכם ויצאו בלי שהם בכלל שמעו מה יש לכם להגיד? להלן כמה טיפים לעיצוב האתר ודפי הנחיתה שיעשו הבדל עצום בהמרות שלכם

כתיבה שיווקית שעובדת:

במידה ואתם מעלים מאמרים מקצועיים לאתר שלכם (מה שמומלץ לעשות גם בשביל נתינת הערך ללקוחות וגם כי זה יזכה אתכם בקידום אורגני בגוגל ובשאר רשתות החיפוש). העדיפו לסדר אותם באופן הבא:

  • בהירות | כותרת ברורה שמשקפת את נושא המאמר
  • הזדהות | פתיחה עם נגיעה בתסכול צורך שהוביל את הגולש לקרוא את המאמר
  • מוטיבציה | כתיבה על "עולם טוב יותר" - איפה אפשר להיות בזכות קבלת הפתרון שהם מחפשים
  • הכוונה | מה הערך שהם יקבלו מקריאת המאמר, מה הם הולכים לקרוא
  • מינוף | תוכן מושקע עם ים של ערך ובסופו הנעה לפעולה - גם אם רק לינק ל"צור קשר"


פשטות [Less Is More] :

הנה משהו שחשוב לקחת בחשבון -
לגולשים לרוב אין הרבה סבלנות להתעכב. 
אל תגרמו להם לשקול איך ומה הם צריכים לעשות הלאה.
העדיפו לנקות את האתר מרעש ומתכנים עודפים שרק יגרמו להם להתבלבל, 
חלקו לכותרות חדות, והדגישו את הפעולות שאתם רוצים שהם יעשו הלאה.

*עדיף לבנות את האתר דף הנחיתה פעם אחד באיכות מירבית, מאשר לשרוף כספים על גולשים מבוזבזים שיעזבו בגלל איכות ירודה*
מחפשים כבר תקופה בניית אתרים איכותית? אנחנו עושים את זה - השאירו פרטים ונתקשר לשמוע אתכם.


מילות סיכום

ברור מתמיד שעולם השיווק מתקדם בקצב מהיר מאי פעם, חשוב להישאר בלופ, להתעדכן וליישם דברים חדשים על בסיס קבוע.

משפחת Webbee ואני באופן אישי, מחויבים לעמוד לצד הלקוחות שלנו  ולוודא שהם מככבים בחוד החנית של העסקים בישראל. 

אל תהססו, לכל שאלה ובקשה אתם מוזמנים לפנות אלינו ממש כאן.

שיהיה לכם המון בהצלחה!

עד לפעם הבאה,
אמיר גיגי,
מחלקת שיווק ופרסום Webbee Digital

צרו איתנו קשר
מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
נפגש לקפה?

אם אתם בדרך לפרויקט דיגיטלי ורוצים לעבוד עם מקצוענים, צרו איתנו קשר

072.222.1605 SALES@NTT.CO.IL
//