מערכת ניהול סוכנות ביטוח
סוכנויות וסוכני ביטוח בכל הארץ נאלצים להתמודד עם תנאים לא פשוטים, החל בכניסה של שחקנים חדשים, דרך רפורמות למיניהן, ועד להקטנת הפרמיות על פוליסות שונות. במצב עניינים זה, עולה החשיבות של שירות מצוין ללקוחות פוטנציאליים וקיימים, אשר יבחרו בסוכנות הביטוח ויישארו עימה כבית תומך המספק מענה מעולה. מערכת ניהול סוכנות ביטוח מסוג CRM או מסוגים אחרים מסייעת בתחום חשוב זה של ניהול קשרי הלקוחות, ועושה זאת על ידי מספר פונקציות יעילות וחשובות שמייעלות ומשפרות את השירות.
כיצד בוחרים את המערכת הנכונה
חשוב להבין שבשוק מסתובבות לא מעט מערכות ניהול, המצהירות על עצמן כייעודיות לסוכנויות ולסוכני ביטוח. על כן, חשוב לבצע את הבחירה באופן נכון ומושכל, מתוך ידיעה שהמערכת תלווה אתכם לתקופה ארוכה ותצטרך לתת מענה לצרכים הייחודיים של הסוכנות והקהל שלה. כדי לדייק את בחירת מערכת ניהול סוכנות ביטוח, יש להגדיר תחילה הן את הצרכים של הסוכנות והן את צרכי המשתמשים בשירותיה. לאחר מכן, יש לסקור את התוכנות והמערכות שמציעות פתרונות ייעודיים לסוכנויות ביטוח, שהינם שונים בפרמטרים רבים מאלו של עסקים בתחומים אחרים. בתוך כך יש לבחון היטב את הפונקציות שמציעה התוכנה ולהבין כיצד היא משפרת את צרכי המשתמש וחוויית הלקוח, ולבסוף – יש כמובן לתת את הדעת גם על המחירים שיכולים להיות ביניהם פערים בהתאם לספקית התוכנה וסוג החבילה שלוקחים.
כמה מילים על מערכות CRM לסוכנויות ביטוח
תוכנות CRM מספקות פונקציות שונות לחיזוק וניהול מערך הלקוחות והיחסים עימם. הן עושות זאת בדגשים שונים כמו הגדלת הרווחיות של והקטנת עלויות דרך שימור הלקוחות והפיכתם נאמנים לסוכנות. מדובר ביעדים חשובים הניתנים להשגה על ידי שיפור חוויית הלקוחות לכל אורך ההתקשרות עם הסוכנות, כבר מההתחלה. לשם כך התוכנה אוספת נתונים על הלקוחות, מתעדת אינטראקציות עימם, מנתחת ומשתפת את התוצאות, דבר המאפשר לתת מענה טוב יותר. המערכת גם יודעת לתת גישה למידע על שירותים שהלקוח העדיף, החבילות והתביעות שלו, חוזים ומכירות שהעדיף, ויודעת לאחד מידע שמגיע ממגוון מקורות. בנוסף, היא יודעת להתריע לגורמים הרלוונטיים בסוכנות אודות שינויים, חזרה ללקוח, וכדומה - בהתאם להגדרות הספציפיות שהוזנו לתוכה. כך משתפרת באופן משמעותי היכולת להפוך מתעניין (ליד) ללקוח קיים, ולחזק את הנאמנות של לקוח קיים על ידי מתן התחושה שמכירים אותו ויודעים לתת לו את הפתרונות שהוא באמת מעדיף וצריך.
עוד כמה הערות לבחירת המערכת
כאמור, לאור חשיבותה ותרומתה הגדולה, מערכת ניהול סוכנות ביטוח יש לבחור בתבונה. בין היתר חשוב לבדוק שהתוכנה יודעת להתממשק עם מערכות אחרות שכבר קיימות בסוכנות ועם המרכזייה שלה. בנוסף, יש לקחת בחשבון שהמערכת תשרת את הסוכנות לתקופה ארוכה, כך שמומלץ לחשוב כמה שנים קדימה ולבחור תוכנה שמשרתת את צרכים הצפויים בעתיד. כמו כן, ייתכן שבעתיד הסוכנות תתרחב ותגדל, או להיפך – תקטין את פעילותה, ויש לוודא שהתוכנה יכולה להתאים גם להיקפים משתנים.