פייסבוק משנה את הפיד שלה, ועסקים קורסים בשקט
פייסבוק משנה את הפיד שלה, ומודולים עסקיים קורסים. איך זה משפיע על העסק שלך?
אפשר לכתוב כתבה שלמה על הנושא, וכתבות רבות כבר נכתבו (דהמרקר, כלכליסט)
בדמרקר התייחסו להשפעה של השינוי על חברות ענק, למשל על החשיפה והתנועה שחברות החדשות התרגלו מהמדיה והחברתית והנזק המיידי שיגרם להם, ועל כך שעליהם להחזיר לעצמם את היכולת לגשת ישירות ללקוחות שלהם באמצעים "ישנים"/אחרים.
השפעת שינוי הפיד של פייסבוק על עסקים וחברות
השפעה שפועלת על חברות גדולות לרוב תשפיע גם על עסקים קטנים בצורה כזו או אחרת סביר להניח שגם בין קוראי שורות אלו יש מי מכם שגם יושפע מהשינוי הזה, אני שמח להגיד שכבר שנים אני מציע ללקוחות שלנו להשקיע את כספם באפיקים ומיקודים שונים, ולא להשקיע בקידום ופיתוח של דף עסקי בפייסבוק.
למה המלצנו (ואנו עדיין ממליצים) לעסקים לא להשקיע בניהול דפי פייסבוק?
השיקולים שהנחו אותנו להציע את ההצעות הללו הם שיקולים פשוטים של עלות מול תועלת. דף מרשים בפייסבוק דורש תפעול מתמיד, ועפי רוב אינו מייצר לידים או לקוחות חוזרים.
יצירת דף וקהילה עורכת מספר חודשים, וגם אם הצלחת ואחרי חצי שנה בניתם עמוד עסקי עם תכנים מרובים ומספר עוקבים - התוכן שלכם נעלם בים התכנים של פייסבוק.
בהבט אחר - ראינו את כמות השינוים שפייסבוק מבצעת - במבנה הדפים, במבנה מערכי הפרסום שלה, בצורות הניווט - כל שינוי שכזה הצריך לרוב התאמות נוספות מצד אחראי הדף.
האם פייסבוק תהיה קיימת בשנת 2023? האם עסק שלך יהיה קיים?
הנטייה הטבעית שלנו היא לחשוב שמה שיש היום זה מה שיהיה בעתיד, במיוחד כשאנו רואים ענקים כמו פייסבוק וגוגל. קל לנו לשכוח שרק לפני 8 שנים היו ענקיות מדיה אחרות...
- יאהו - שסירבה להצעה של מייסדי פייסבוק לקנות אותם בצעירותם
- MYSPACE - מרחב יצירתי שנסק וצנח
- חברות סטרימינג וידאו אחרות שחלקו נתח בפעילות פייסבוק וחדלו
בשיחות אישיות שאני מנהל עם בעלי עסקים, אני תמיד מתריע שתשומת לב מוגברת לפייסבוק היא לא דבר טוב תשומת הלב צריכה להיות מאוזנת, וככלל להוביל להנעת תנועה ובניית האתר שלכם כנכס דיגיטלי.
משקיע את מירב האנרגיה בפייסבוק? זה מה שאתה יכול להפסיד
ישנם עסקים שעדיין לא הקימו אתר ומנהלים את הפעילות שלהם מדף עסקי בלבד, לעסקים האלו צפויה אכזבה והפסדים כספיים בעתיד הקרוב או הרחוק. בעולם העסקי שלנו, להפסיד 5 שנים של בניית פרופיל במקום הלא נכון - היא טעות שעלותה עשרות או מאות אלפי שקלים. איך מגיעים להפסדים של עשרות ויותר אלפי שקלים, קחו בחשבון את הפרמטרים הבאים:
- ההשקה שאתם מבצעים ביצירת ועדכון תוכן בפלטפורמה (פייסבוק,גוגל+,פורומים,יוטיוב וכו)
- סוג התוכן שאתם כותבים בהתאמה לפלפטפורמה מסוימת - לעיתים מניחים שאם כתבתי תוכן, זה לא משנה לאיפה העלה אותו. קיימים הבדלים בין לכתוב תוכן עבור פוסטים ובן כתיבת מאמר באתר. תכנים שאתם יוצרים עבור דף באתר לרוב יכילו מבנה מסוים על מנת להפיק את המיטב מגוגל - לעומת תוכן קצר ותמציתי יותר בפייסבוק לדוגמא)
- ותק התוכן שהייתם יכולים לצבור באתר שלכם - בכל רגע נתון אפשר להשקיע(או לעשות) דבר אחד ומתוך כך לא עושים דבר אחר. כאשר אנו משיקים את מירב האנרגיה בפלטפורמה אחת, אחרת תקבל פחות - זה עולם עם משאבים מוגבלים. עדכון של תוכן באתר שלכם מייצר לכם ותק, הותק הינו ועתיד להמשיך ולהיות כפרמטר חשוב בדירוגי אתר - הרי זה מה שמבדיל בן שחקן חדש, לבן עסק מבוסס עם ניסיון.
- בעת נפילת פלטפורמה - הזמן והמשאבים שנדרשים להשקיע מחדש בבניה האישית
- בעת נפילת פלטפורמה כמו פייסבוק - תשומת הלב שמקבלים המתחרים שלכם בגוגל ובמקומות האחרים אליהם תנועה תופנה
- עלויות הקידום של שחקן חדש בגוגל לעומת עלויות הקידום של אתר ותיק (גם שאינו מקודם)
- עיכובים בתוצאות העסקיות - מעבר לעלות הקידום המחודש ובניית הנכס החדש - העלויות שלנו כבעלי עסקים נמדדות גם בזמן בו אנו "לא באויר", קמפיינים לא עובדים ואנו לא מקבלים את הזרם הקבוע של הלקוחות שהתרגלנו אליו. זהו למעשה אחד האובדנים הגדולים - הזמן והאנרגיה שנדרשת לטובת שינוי מערך השיווק של העסק.
איך לעדכן תוכן בפייסבוק בצורה חכמה? 80/20
זהו נושא שמומלץ להעמיק בו ולהתייעץ עם חברות שיווק שיודעת לפעול בצורה חוצה פלטפורמות, ומוטב כאלה שקיימות מעל 8 שנים ויש להם ניסיון שהוא מעבר להתלהבות ממגמות נקודתיות. שיווק בפייסבוק יכול לעבוד בצורה מעולה, פוסטים יצירתיים, קידום ממומן איכותי ובניה של תדמית.
בהקשר לנושא התוכן, הפוסטים מאמרים תמונות ווידאו שאתם מעלים לרשת היות ופייסבוק היא רשת סגורה ומה שעולה לפייסבוק נשאר בפייסבוק ומעבר לזה מה שעולה לפייסבוק - נקבר בפייסבוק בתוך הררי תוכן שאינם נגישים ללקוחות שלכם.
ההצעה הפשוטה שלנו היא לפני עדכון תוכן בפייסבוק, לעדכן את התוכן ראשית באתר שלכם.
עדכון תוכן באתר שלכם מאפשר לכם לקטלג ולהדגיש את הדברים עפי החשיבות שלכם ליצור מערכי קישורים והפניות ללקוחות בין תכנים רלוונטים. לחזק את הכוח של האתר שלכם מבחינת גוגל, ומבחינת תדמית מול גולש שחוקר את טיב העסק שלכם.
באתר שלכם יש לכם שליטה על מה שקורה, על ההצעות ועל ההנעה לפעולה.
האינטרס העיקרי שלכם לרוב יהיה להכניס תנועה לאתר ולהשאיר אותה באתר (או לייצר פניה).
מאחלים הצלחה ~