איך לבנות אתר מתוך חשיבה שיווקית?
פסיכולוגיה שיווקית נכונה מאחורי בניית האתר
לא מעט בעלי עסקים נוטים לבנות את האתרים שלהם מתוך ראייה קצרת טווח, שאינה מכילה בתוכה פרמטרים רבים וביניהם: איך גורמים לכך שהאתר שנבנה לא רק ימשוך אליו גולשים חדשים, אלא גם יהפוך את הגולשים האלו – ללקוחות? ובכן, כל מה שנדרש על מנת לחזק את הסיכויים שהגולשים השונים שנכנסים לאתרכם יהפכו גם ללקוחות – הוא קצת יותר ראייה שיווקית. כזו שיכולה לנצל את מלוא הפוטנציאל השיווקי שהאתר שלכם טומן בחובו ולגרום לכל גולש שנכנס לאתר – להתעניין בעסק שלכם בצורה מעמיקה יותר. אז איך בונים אתר מתוך חשיבה שיווקית?
עיצוב האתר העסקי שלכם
בואו נתחיל בעיצוב. נכון, במרבית המקרים התוכן שלכם הוא הדבר המרכזי והעיקרי בהקשר לשאלה איך לבנות אתר בצורה נכונה. אבל אם הלקוחות שלכם יגיעו לאתר ויגלו עיצוב מסורבל שלא מושך את העין ומקשה על הגלישה באתר, הם ככל הנראה יעדיפו לוותר ולעבור לאתר של המתחרים, הרבה לפני שהם בגלל יגיעו לתוכן הנמצא באתרכם. ההמלצה שלנו, היא לקחת כמה רגעים ולהסתכל בכמה מהאתרים המובילים ביותר שקיימים כיום, אפילו אם הם לאו דווקא קשורים לתחום הרלוונטי שלכם ולקבל השראה שמתוכה יכול לצמוח הרעיון הבא לעיצוב האתר שלכם. כמובן שרצוי להתאימו לצרכים השונים שלכם ושל הלקוחות שלכם. פרמטר נוסף שכדאי לקחת בחשבון בעיצוב האתר העסקי שלכם, הוא המיתוג של העסק שלכם והוא בא לידי ביטוי בעיצוב של הלוגו – בין אם זה בבחירת הצבעים או בנוכחות של הלוגו שלכם באתר.
בניית אתר בהתאם לקהל היעד שלכם
במקביל לעיצוב האתר העסקי, כדי לכם לשאול את עצמכם - מיהו קהל היעד שלכם? האם מדובר בהורים לילדים? האם מדובר בצעירים בשנות העשרים לחייהם? ההתאמה לקהל היעד יכולה להשפיע על כל אחת מההחלטות שתיקחו בנוגע לאתר שלכם, בין זה העיצוב או התוכן. יכול להיות שתגלו שהאתר שלכם צריך לדבר בשפה מסוימת וספציפית שתקלע בדיוק לזו של קהל היעד ויכול להיות שתגלו שגם העיצוב צריך לכלול בתוכו מאפיינים אחרים ושונים שימשכו את קהל היעד שאליו אתם מכוונים כבר בשנייה הראשונה שהוא נכנס לאתר. אולי, תגלו שהפתרון הכי טוב בשבילכם הוא דף נחיתה וזה בכלל לא סיפור, כשיש לכם את האפשרות לבנות דף נחיתה בחינם בקלות ובתוך דקות ספורות. אז איך לבנות אתר עסקי שמותאם לקהל היעד שלכם? קודם כל על ידי הבנה מעמיקה יותר של הצרכים של קהל היעד והדברים אותם הלקוחות שלכם יחפשו כשהם ייכנסו לאתר שלכם. האם הם רוצים לקבל כמה שיותר מידע כבר מהרגע הראשון או שהם מעדיפים לשמוע עליכם קצת יותר? למה הם למעשה זקוקים כשהם נכנסים לאתר שלכם ומה הדברים שיכולים להפריע להם בעת הגלישה באתר? אלו רק חלק מהשאלות שכדאי לכם לשאול את עצמכם כאשר אתם מנסים להתאים את האתר העסקי שלכם, לקהל היעד. כי בניית אתר מתוך חשיבה שיווקית נכונה - מתחילה בקהל היעד שלכם.
זקוקים לעזרה בבניית האתר העסקי שלכם? פנו אלינו עוד היום!