יצירת נוכחות דיגיטלית - מאיפה מתחילים?
עולם הדיגיטל מורכב, ומשתנה כל העת
טכנולוגיות חדשות, דרכים חדשות לפרסם ולעבוד מול לקוחות
ושינויים בלי הפסקה בדרך בה מערכת הפרסום עובדות.
הלקוחות שלך נעים בין המרחב הפיזי והדיגיטלי בלי הפסקה, השוק משתנה במהירות, מי היה מאמין שאנשים יקנו נעליים דרך האינטרנט ?! והנה זה קורה... עכשיו השאלה האם (וכמה) קונים ממך ?
אם הגעת לכאן, יש משהו שרצית להגשים... הקמה של עסק, חברה או רצון להגיע לעוד לקוחות
נכנסת לאינטרנט ורצית להתחיל... לבנות אתר או לפרסם, אבל רגע, איך מתחילים ?
הנה חלק ממה שמנהלים ובעלי עסקים מתמודדים איתו בכניסה לעולם הדיגיטלי:
המטרה שלנו היא להביא לכם בהירות בצעדים הראשונים בעולם הדיגיטל או במידה וכבר התנסתם והתחלתם לפעול, לדעת מה הצעדים והתחומים הבאים שאתם יכולים להתפתח ולהשיג מהם תוצאות.
תהליכי עבודה נכונה יאפשרו לעסק שלך לגדול
היציאה מעומס האפשרויות עוברת דרך בהירות עסקית והבנה של המרכיבים השונים ושימושם במערכת. אז בואו נתחיל ונפרוט את האפשרויות שעומדות בפנינו והשיקולים החשובים ביותר.
3 אבני הבניין להתחלה הם:
- הגדרת המטרות העסקיות בדיגיטל
- ניתוח המשאבים שעומדים לרשותינו (ויש לכם יותר ממה שאתה חושבים)
- הגדרת תקציב שנתי - או לכל הפחות חצי שנתי (ההפרדה בין תקציב ומשאב תובהר בהמשך)
הגדרת מטרות
עצם הגדרת המטרות זו כבר מטרה בפני עצמה ולא בהכרח כזו פשוטה, נכתבו ספרים רבים על הגדרות מטרות ועל ביצוע תכנון נכון. כאן אנו נסתפק במתן תשובה לכמה מטרות בסיסיות:
- לידים - כמה מתעניינים נרצה לקבל מהאתר בכל חודש נתון
- מכירות - במידה וזה אתר מכירתי, מה מחזור מכירות הרצוי (לעומת התקציב המושקע)
- מיתוג / תדמית - איזו תדמית נרצה להציג ? ומה חשיבות התדמית עבור העסק ?
- תפעול - איך האתר יכול לסייע לשירות לקוחות / מחלקת התפעול ולשפר את השירות ללקוח
הנה הדרך שבה אנחנו ממליצים לעסקים חדשים להתחיל להבין ולהיכנס לעולם הדיגיטלי:
שלב א' - הכנת תכנית, מתכוננים לדרך
רגע לפני שאנחנו קופצים למים, אנחנו בודקים שאנו יודעים לשחות.
תוצאה רצויה: תוכנית עבודה וציפיות ראליות
שלב ב' - תשתית לשיווק הדיגיטלי
אנחנו מבינים באיזה אפיק נרצה להשקיע ומכינים את הקרקע.
תוצאה רצויה: נכסים דיגיטלי שיכולים להמיר פרסום ללידים/מכירות
- בניית אתר - סיקור אפשרויות:
- בנה אתר בחינם
- בנה אתר ONEPAGE
- בניית אתר וורדפרס
- פיתוח אתרים
- בניית דף נחיתה
- בניית חנות וירטואלית
- הקמת עמוד פייסבוק עסקי
- מערכת דיוור במייל
- מערכת דיוור בסמס
- כרטיס ביקור דיגיטלי
שלב ג' - שיווק דיגיטלי
שלב שבו אנו מתחילים להפעיל את התשתית שהקמנו.
תוצאה רצויה: קמפיינים באויר, גולשים נכנסים לאתר - לידים ומכירות!
- שיווק בפייסבוק
- שיווק בגוגל
- שיווק בלינקדאין
- שיווק ללקוחות קיימים
- קידום אורגני
- רימרקטינג
שלב ד' - ניהול המידע, תובנות ושיפור
זהו השלב שבו אנו לומדים לנתח את הפרסום שלנו ואת יתר החלקים בפאזל
תוצאה רצויה: בוחרים את החלק הבא לשיפור בתהליך השיווק
- סטטיסיטיקות, Google Analytics, ניתוח התנהגות גולשים, CRO
- עבודה עם מערכת ניהול לידים
- עבודה עם מערכת ניהול לקוחות
שלב ה' - להמיר כמו משוגע
בשלב הזה אנו רוצים לשפר כל חלק וחלק התהליך ובמשפך השיווק
תוצאה רצויה: אנחנו מקבלים יותר פניות על כל שקל שמושקע
- יצירת A/B TESTING
- שיפור תהליכי ONBOARDING
- MICRO COPY
- טפסים והנעה לפעולה
- צאטבוט
- EXIT POPUP