תוכן הוא המלך! כן, זה נאמר כבר המון, אבל מה לעשות שזה נכון 

גוגל רוצה את הטוב (=רלוונטי) ביותר עבור הגולשים, לכן תוכן אתר צריך לכלול מידע רלוונטי ככל הניתן בנוגע לתחום בו עוסקים. ככל שיהיה יותר מידע, יותר מאמרים - כך האתר שלנו ייראה רלוונטי יותר למנועי החיפוש, שכן הוא מכיל הרבה תוכן (ואמרנו כבר שתוכן הוא המלך - נכון?).

אם תוכן הוא המלך - אז הגולש הוא המלכה?

חשוב מאד לכתוב את תוכן האתר כפי שהייתם רוצים לקבל אותו כגולש - ולא כמנוע חיפוש. למעשה חלק ניכר ממאמצי מנועי החיפוש הוא התחקות אחר מחשבה אנושית, הבנה מה גורם לאדם לבלות יותר או פחות זמן באתר מסויים (כן, יש להם את הכלים לעשות את זה). לכן כשאתם כותבים תוכן לאתר שלכם, וודאו שאתם לא סתם חוזרים על מילות וביטויי מפתח שוב ושוב, הרי כגולשים המחפשים תוכן איכותי לא הייתם מפיקים תועלת מכתבה שהיתה מכילה 1,000 פעמים את אותו ביטוי (אולי הייתם אפילו מתעצבנים מהזמן שביזבזתם עליה...). ואם הסבר זה לא שכנע מספיק אז חשוב לציין שגוגל (כמו כל מנוע חיפוש) בודק בין היתר את צפיפות המילים (Keyword Density) בעמוד אותו הוא סורק, נשתמש בקטע הבא לדוג':

"קשה לבחור מנקהמנקה טובה כמעט אי אפשר להשיג. כשאשתי מנקה היא לא צריכה מנקה שתעזור לה."

בקטע זה אנו רואים שחשיבות המילה מנקה היא גדולה, מי שכתב את זה מעוניין לקדם את האתר שלו עבור תוצאות חיפוש שהביטוי מנקה מניב. עכשיו בואו נראה מה חושב מנוע חיפוש על זה:

המילה מנקה מופיעה 4 פעמים בקטע, בקטע עצמו יש 17 מילים, כלומר, באחוזים ביטוי המפתח תופס 4/17 = 23.5% בערך... זה המון! כמעט ולא תמצאו גורו אינטרנטי אחד שימליץ על יותר מ10% צפיפות מילות מפתח (וגם זה יותר מידי). הרוב תמימי דעים שכ-5% יעשו את העבודה.

עכשיו, משהבנו מה לא עושים, אז מה כן עושים?

ראשית, צריך להבין מה אנחנו רוצים להשיג, אילו ביטויים בעלי פוטנציאל להביא לנו גולשים לאתר, ולא סתם גולשים - כאלו שיהפכו ללקוחות משלמים!

מחקר מילות מפתח

כמו כל דבר, נתחיל באינטואציה שלנו. עסק שמוכר מכוניות, יחזיק עמודים באתר האינטרנט שלו המדברות על מכוניות. אבל לקדם ביטוי כה גנרי כמו "מכוניות" יצריך מאמץ רב, וסביר להניח שיש עוד הרבה ביטויים אחרים ורלוונטים אפילו יותר לתחום העסק...

אז איך ממשיכים? תשובה: Google Keyword Tool

זהו כלי נפלא של גוגל שנותן לנו אפשרות לבצע מחקר על הביטויי אשר נראים לנו רלוונטים. נוכל לדעת כמה חיפושים יש עבור כל ביטוי ומה רמת התחרות עבור ביטוי זה.


 

האם מידע זה היה שימושי?