פרסום בלינקדאין - סקירת אפשרויות פרסום וחשיפה


לינקדאין היא פלטפורמת הסושיאל המקצועית הגדולה בעולם, את זה אתם כבר בטח יודעים. 

מה שאולי אתם לא יודעים, זה שבניגוד לרשתות חברתיות אחרות כמו פייסבוק ואינסטגרם, שיווק בלינקדאין מתאפשר במספר צורות ולאו דווקא בקידום של פוסטים בפיד. הדבר הזה מאפשר למי שעושה שיווק בלינקדאין לקבל חשיפה בצורות שונות, למטרות שונות, ומאפשר גם למדוד בצורה יחסית יעילה מה עובד פחות טוב ומה עובד יותר טוב.

במאמר זה אסקור בקצרה את צורות השיווק השונות שלינקדאין מאפשר לנו ואנסה לתת מהניסיון שלנו בנושא.

בשנים האחרונות אנחנו משווקים ומקדמים לקוחות בלינקדאין, במטרות שונות (בעיקר ליצירת לידים, אבל גם לחשיפה / שת"פים / גיוס משקיעים / גיוס עובדים ועוד). באמצעות העבודה שלנו נחשפנו לצורות השונות של שיווק בלינקדאין ונשמח לשתף אתכם בחלק מהתובנות שלנו.

פוסטים ממומנים

נפתח באפשרות הפשוטה והמוכרת לנו מרשתות חברתיות אחרות - קידום פוסט ממומן בלינקדאין. כמו בפייסבוק, גם בלינקדאין ניתן להעלות פוסט (מסוג טקסט / תמונה / סרטון / לינק לאתר / קובץ מצורף אחר) ולתת לו דחיפה באמצעות קידום ממומן שלו.

הקידום הממומן יאפשר לפוסט להגיע גם למי שלא נמצא ברשת הקשרים הישירה של מפרסם הפוסט, ע"פ פרמטרים שונים שניתן להגדיר כשמקדמים את הפוסט. אציין שמנוע הפרסום של פוסטים ממונים די פשוט לתפעול, והיכולות של לינקדאין להגיד לקהל רלוונטי הן מעולות. 

אך לשיטה זו יש גם חסרונות. ע"פ נתונים שפרסמה לינקדאין, כ- 40% מהמשתמשים בלינקדאין הם אקטיביים ברמה השבועית. המשמעות היא שגם אם לא תקדמו את הפוסט, בשלב מסוים הוא יגיע לחשיפה של רוב הקונקשנים שלכם. היות ואין היצע גדול של פוסטים בלינקדאין, רוב הפוסטים מגיעים לתפוצה מרשימה, ולינקדאין מאפשרת לכם לראות בדיוק כמה אנשים ראו את הפוסט - מה שלא ניתן לראות בפרסום פוסט רגיל בפייסבוק למשל. 

בנוסף, אחוזה ה-Engagement בפוסטים בלינקדאין (בין אם ממומנים ובין אם לא) היא יחסית נמוכה, כך שניתן בהחלט לקבל חשיפה באופן הזה, אך לא הייתי מצפה לקבל לידים באופן הזה.

פרסום מודעות (ads)

לינקדאין מאפשרת לנו לשווק את הסיפור שלנו גם באמצעות מודעה טקסטואלית שמופיעה בגרסאת דסקטופ בראש המסך ובעמודה הימנית (מופיעה גם במובייל, במיקומים אחרים).

המודעות עובדות בשיטה של Cost-per-1,000-impressions (CPM) וכן בשיטה של Cost-per-click
(CPC). ניתן להגדיר כמעט כל תקציב ולינקדאין ידע להשתמש בו. היות ואין הרבה תחרות על ה- Bids, המחירים יכולים לעתים להיות נמוכים (תלוי גם בהגדרות הקמפיין, כמו הקהל אותו אתם רוצים לעניין).

מהצד השני, חשיפה זו כמעט ולא מסבה את תשומת לבם של משתמשי לינקדאין, אחוזי ההמרה שם נמוכים ביותר, ולא הייתי מצפה לתוצאות מדהימות מקמפיין שעומד רק על צורת פרסום זו. 

פרסום ב- InMail

מבין שיטות הפרסום בלינקדאין, זו היא לדעתי המעניינת ביותר. 

לינקדאין רצו למעשה לאפשר למפרסמים לפנות באופן ישיר ואקטיבי ללקוחות פוטנציאליים, ע"פ טרגורטים מדויקים ביותר, אך לא רצו לקרוא לזה SPAM, אז קראו לזה בשם המכובס והיפה InMail. 

במילים אחרות, InMail מאפשר למפרסם לשלוח הודעת צ'אט בפלטפורמת המסרים המידיים של לינקדאין (שאגב מתקבל לרוב גם לאימייל של המשתמש ואפילו כנוטיפיקציה למובייל). המפרסם משלם ע"פ מסר שהתקבל ונקרא ע"י הנמען (הלקוח הפוטנציאלי) במה שנקרא Cost-per-send
(CPS). 

היות ולינקדאין מקבלת מהמשתמשים ומנתחת המון מידע, זה מאפשר לנו המפרסמים להגיע לקהל מאוד מדויק, טרגורטים כמו תפקיד, תעשייה, בכירות (Seniority), חברה, ניסיון, מוסד אקדמאי, ואפילו דברים כמו מיקום פיזי, מיקוד (Zip Code) ומתי היה שינוי הקריירה האחרון.

מהצד השני, אומר זאת בפשטות, התחושה היא שלקמפיינים של InMail נוצר שם של ספאם יקר. ההודעות האלו הן בד"כ ארוכות, מייגעות וטרחניות, לא קוהרנטיות וללא הנעה ברורה לפעולה. ההודעות האלה מגיעות גם מסומנות לאינבוקס (ראו תמונה מטה) כך שהתחושה היא שמישהו שילם כדי לפנות אליי, ולכן מנסים למכור לי, ולכן אתייחס לזה בחשדנות, אם בכלל אתייחס לזה. בשורה התחתונה, באמצעות שימוש נכון בכלי הזה, עם פנייה שמנוסחת קצר נכון, אפשר בהחלט לקבל תוצאות טובות בשיטה זו. 

פנייה ישירה לקהל היעד באמצעות הצ'אט

זו השיטה שבה אנחנו עובדים, לאחר שבחנו וניסינו את כל השאר, וזו לדעתי וע"פ ניסיוננו השיטה היעילה ביותר, הכדאית ביותר, שמחזיר ROI פוזיטיבי במהירות הגבוהה ביותר. 

בשיטה הזו אנחנו עובדים עם פרופיל הלינקדאין של הלקוח, עורכים אותו כך שייראה טוב, שולחים בקשות קונקשן לאנשים שהגדרנו כקהל יעד אידיאלי, ולאחר שאלו מאשרים אותנו, אנחנו שולחים אליהם הודעת פיץ' קצרה, מדויקת, מסקרנת ומניעה לפעולה. אנחנו עושים את זה באופן רפיטטיבי, סיסטמטי וידני על בסיס יומיומי. 

עם פניה ישירה כזו אנחנו מצליחים לעורר סקרנות ועניין בצד השני, ובשורה התחתונה לייצר לידים שהבינו במה החברה עוסקת, ורוצים לדבר. השיטה הזו לא דורשת מאיתנו לשלם ללינקדאין על חשיפה (אנחנו כן קונים את פרופיל הפרימיום Sales Navigator בעלות של כ- 80$ לחודש כדי לקבל יכולות חיפוש נרחבות) ובאופן פרדוקסלי, היא השיטה היעילה ביותר שמצאנו.

גם כאן צריך לדעת איך לעבוד כדי לא לגרום לחסימת החשבון, לא להיראות ספאמרים ולהצליח לייצר עניין ולקוחות פוטנציאליים באופן יומיומי. קמפיין כזה מורכב מעשרות חלקים שונים שצריכים להגדיר ולבצע עם סנכרון מושלם ובצורה מנוהלת ונכונה, אבל ברגע שמבינים את זה - זוהי דרך מעולה לייצר תוצאות בעולמות B2B.

 

 

נפגש לקפה?

אם אתם בדרך לפרויקט דיגיטלי ורוצים לעבוד עם מקצוענים, צרו איתנו קשר

072.222.1605 SALES@NTT.CO.IL
//